Alertes de voyage et perturbations
Latest alerts and rebooking policies
Last updated on Wednesday 26 November 2025, 14:30 (Amsterdam time).
Due to infrastructure issues because of Hurricane Melissa in Montego Bay, Jamaica, from Saturday 25 October 2025 to Saturday 31 January 2026, some of our flights to, from or via Montego Bay, Jamaica (MBJ) are disrupted. We are doing our very best to help you on your way again.
Rebooking and requesting a refund
If you have booked a flight to, from or via Montego Bay, Jamaica from Saturday 25 October 2025 to Saturday 31 January 2026, you can see below what rebook and refund options we can offer you. These options are only valid if you have a ticket originally issued on or before Monday 10 November 2025.
Does your original flight depart from Saturday 25 October 2025 to Saturday 31 January 2026 to, from or via Montego Bay, Jamaica, then your new departure date should be on or before Saturday 7 February 2026. You can rebook your flight at the latest on Saturday 7 February 2026. Please see below options and rules:
1. Rebook to a different travel date
If your flight was cancelled by us or if you cancelled the flight yourself, you can rebook to a different travel date. Please note that:
- You can only change your travel dates for free if the same travel class is available as mentioned on your original ticket.
- Your new departure date should be before or on Saturday 7 February 2026.
2. Request a travel voucher
If you want to cancel your flight and request a travel voucher, please note that:
- You can request a travel voucher that will be valid for one year from the date of issue.
- You can use this voucher for all KLM, Air France, Delta, and Virgin Atlantic flights that are offered on the Air France KLM website.
- You can also use the travel voucher to buy extra options like upgrades, specific seats and baggage on KLM and Air France flights.
Request a travel voucher
3. Request a refund
If any of your flights were cancelled or if your flight was delayed for at least 3 hours for flights in Europe or at least 5 hours for intercontinental flights, you can request a full refund of the ticket and extra options.
Options en libre-service
Si votre vol est affecté par une perturbation, nous vous informerons par e-mail ou par SMS et nous vous réacheminerons automatiquement si nécessaire. Vous souhaitez modifier vos détails de voyage ou demander un remboursement ? Consultez nos options en libre-service.
Modifier votre vol
Ajustez facilement votre date de voyage, vos heures de départ ou votre destination en cas de perturbation.
Annuler votre vol
Vous souhaitez annuler votre voyage en raison de changements imprévus ? En savoir plus sur vos options.
Vérifiez vos informations de voyage
Consultez ou ajustez rapidement vos informations de voyage en vous connectant à Mon Voyage.
Demander un dédommagement
Vous avez subi une annulation, des retards ou des réacheminements ? Vous pourriez avoir droit à un dédommagement.
Demander un remboursement
Vous ne souhaitez plus prendre votre vol ? Vérifiez si vous pouvez obtenir un remboursement pour votre voyage non utilisé.
Signaler des bagages retardés
Vous ne trouvez pas votre bagage à votre arrivée ? Veuillez toujours le déclarer en ligne, dans les 48 heures suivant votre arrivée.
Assistance et droits
Perturbations à Schiphol
Vous rencontrez des perturbations en voyageant via Schiphol ? Voici à quoi vous attendre et ce que vous pouvez faire.
Perturbations dans d'autres aéroports
Vous rencontrez des perturbations en voyageant via un autre aéroport que Schiphol ? Voici ce que vous pouvez faire :
Lire vos droits
En cas d'annulations, de retards, de déclassements et de refus d'embarquement, voici vos droits.
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